Openingstijden
De praktijk is open van
8.00 tot 17.00u
Contact
t. 010 – 215 29 79
t. 010 – 466 76 51
f. 010 – 443 25 70
Adres
Voorburgstraat 210
3037 BS Rotterdam
Spoedgevallen
Buiten kantoortijden:
t. 010 – 466 95 73
(Huisartsenpost SFG)
De meest gestelde vragen
Heb ik een eigen huisarts in uw praktijk?
U staat altijd bij één huisarts ingeschreven. Dat is uw vaste huisarts. Mocht deze huisarts afwezig zijn, of mocht zijn of haar spreekuur vol zitten, krijgt u van de assistente de vraag voorgelegd of u één of meer dagen wilt wachten op uw eigen huisarts, of dat u een afspraak wilt maken bij één van de andere huisartsen.
Kan ik een verwijsbrief krijgen van de huisarts?
Meestal is er voorafgaande aan een verwijzing (aanvullend) onderzoek of een uitgebreide vraaggesprek nodig bij uw huisarts. Houdt u er rekening mee dat indien u de assistente vraagt om een verwijzing, zij u kan verzoeken eerst een afspraak bij uw huisarts te maken.
Kan de huisarts een verklaring geven voor het annuleren van mijn reis of afwezigheid van school of werk door ziekte of andere klachten?
Nee. Vanuit de beroepsgroep van artsen is er een afspraak gemaakt dat de huisarts in principe geen medische informatie verstrekt aan derden, aangezien deze vertrouwelijk is. De huisarts kan dus geen verklaring geven waarom een bepaalde ziekte of klacht geleid heeft tot annulering of afwezigheid. U kunt wel een uitdraai uit uw eigen medisch dossier krijgen van de objectieve medische gegevens met betrekking tot die klacht. Uiteindelijk beoordeelt de verzekeringsarts, bedrijfsarts of schooldirectie of u in aanmerking komt voor een vergoeding.
Hebben de kosten van de huisarts gevolgen voor mijn eigen risico?
De zorg die een huisarts verstrekt, zit in het basispakket. De kosten van hulp door uw huisarts zelf of een assistente komen niet voor rekening van uw no-claim. De kosten voor medicijnen, onderzoek of voor andere voorgeschreven zorg kunnen echter wel van invloed zijn op uw no-claimteruggaaf.
Waarom stelt de assistente mij zoveel vragen?
De assistente kan vragen naar de reden van het consult om in te schatten hoeveel tijd u en de huisarts nodig zullen hebben. Of om in te schatten dat deze vraag beter telefonisch met de huisarts kan worden besproken. Bij grote drukte in de praktijk moet zij ook een inschatting kunnen maken van de urgentie; heeft deze vraag spoed of kan het even wachten? Dit behoort tot één van haar taken
Mag de assistente die ik aan de telefoon krijg mij medisch advies geven?
Ja, de assistente die u aan de telefoon krijgt is speciaal opgeleid, zodat zij uw hulpvraag op een goede manier kan verhelderen. Zij maakt daarbij gebruik van opgestelde werkafspraken. Als het nodig is, overlegt de assistente met de arts. Alle medische adviezen van een assistente worden door de dienstdoende huisarts gecontroleerd.
Hoe snel kan de dokter bij mij thuis zijn?
In een levensbedreigende situatie is de huisarts (en/of de ambulance) binnen 15 min.aanwezig. Is een visite gewenst, maar niet echt spoedeisend, dan komt de huisarts binnen 2-3 uur. Als er sprake is van een routinebezoek, dan moet u er rekening mee houden dat de wachttijd op kan lopen tot enkele uren(4-5 uur)